24.12.08

owh....cerita remaja dulu-dulu

selamat tahun baru to all bloggers and my friendssss....

huh lama siot aku x hapdet blog aku ni...bz..bz..dan bz sesgt sejak akhir2 nie..perghhh!!!penat mmg penat tp mcm best jer.....hehehehe..

dr mana ek aku nk mula nih...ok aku mula ttg wedding kwn baik aku yg bakal melangsungkan perkahwinannyer pd 3-jan-2009..

akhirnyer kawen gak kwn baik aku sorang ni...Faridah!faridah!psl ko gak le aku dpt jumpa balik ehem!ehem!thanks farid..dan sbb wedding ko gak ler dpt kami sumer nnt berkumpul bercerita dan berborak ttg zaman kiter sekolah2 dulu...hahahaha..bnyk siot citer kelakar kite kan zaman kita remaja dulu...especially aku la yg paling aktif dan bnyk sekali agenda positif and negatif aku wat kat sekolah tu...hahahaha...tp yg bestnyer mcm mana nakal aku cikgu2 tetap syg kat aku...dan korang sumer pun tetap sokong je...best aku dpt kwn2 mcm u ols..aku igt lg aku,zura,nora,hanim,faridah,kiter sumer selalu balik lambat tp bukan salah kiter bas pakcik kesayangan zura tu yg selalu lambat pick up kiter...tp yg paling aku igt bila kelas cikgu zaitun semua muka mesti poyo jer..smpai cikgu zaitun pun terikut ngan kita ngan muka poyo dan akhirnya dia sendiri dh xde mood nk mengajar trus berborak2 je ngan kiter semua...hazel la antara yg selalu kena tegur ngan cikgu zaitun sbb hazel suka berangan masa kelas cikgu zaitun....

aku lak ank murid kesygan ustazah kamilah..huhuhu...siap jd harapan dpt A1 dlm subjek pend islam..aku rs berat tul harapan ustazah kat aku ms tu..dn paling aku rs x best ada je program sekolah yg x pasei2 aku lak jd mangsa utk uruskan...tau la aku ni pengerusi tp penat tau..dan paling aku kesian kat korang semua yg bnyk membantu aku..bertungkus -lumus demi sekolah kita kan!kan!thanks 4 everything..(sampai ada yg kene marah ngan aku..huhuhu..kesiankan tp utk kebaikan kan!kan!)tp berbaloi gak kan hasil seni kita ...especially yg aku dan group aku melukis kat dinding bilik guru..aku igt lg antara yg bnyk membantu aku si omar...owh!omarrrrr!!!!aku rindu kat ko dan saat manis kiter ms zaman sekolah..hahaha...bnyk perkara yg aku dan omar wat bersama dlm apa sj yg melibatkan aktiviti sekolah dan persatuan...

korang sumer mmg cukup baik,selalu bg semangat kat aku dan back up aku bila ada suara2 sumbang yg jeles dgn segala jawatan yg aku sandang tp bukan aku nk pun dh semua cikgu beri kepercayaan kpd aku..itupun ada gak jawatan yg terpaksa aku tolak sbb takut x leh nak handle..especially netball aku serah kat shima yg handle ...dn mmg ms tu shima amat mengharap supaya aku leh join for game netball wakil sekolah tp aku x leh masa aku terlalu full smpai nk training pun x sempat ngan study lg..huhuhu..psl itu shima dan yg lain betul2 kecewa dn sekolah kita menerima kekalahan di awl game kerana penyerang yg kita ada hanya pemain simpanan sj ...oh!aku rs bersalah betul ms tu!!!!

aku igt lg pesaing kuat aku si anyah tp anyah lak ada masa2 tertentu sj ikut mood dia..kalau dia rs nk join event sekolah br dia join kalu x jgn harap..aku igt lg ms pemilihan utk pertandingan pidato sekolah aku dan dia terpilih..tp sbb ms tu aku yg sibuk dan x sempat nk wat research aku bg kat anyah sbg wakil..tp ms perbahasan aku ngan anyah bergandingan..ms tu pun aku rs penat sbb mana nk kejar ngan study lg,persatuan itu la,ini la,pertandingan itu la ini la..tp korang d best sbb bnyk tlg aku...
nk plak ms event tahunan sukan sekolah kita..aku ngan faezah antara yg paling sibuk menguruskan mcm2 hal sbg pengerusi rumah sukan aku..tp berbaloi gak hasil kreatif dan penat lelah aku ngan faezah melatih dan memastikan semuanya ok akhirnya pasukan rumah aku jd juara ....ms tu tersenyum aku krn berbaloi gak usaha aku bila terbalas dgn kemenangan...

pertandingan nasyid lah yg mmg menguji kesabaran dan kebolehan aku...aku igt lg ustazah suh aku cr org tubuhkan kump nasyid dan cr 2 lagu utk kump nasyid sekolah.aku igt lg 1 lagu yg sedia ada tp yg 1 lg lagu ciptaan sendiri...aduh mana aku nk cari ni vokalisnyer lg..lagu nyer lg...lagu yg dh sedia ada tu x kisah la tp yg nk kene cipta lagu ni yg parah!!!waaaaa...knp mesti aku yg kena wat semua ni..tp aku ada kwn yg bnyk membantu aku si zura..dan masa ni la aku cukup bengang sekali ngan junior kita..mesti korang semua igt lg kat hidayah dan lela junior yg cukup berlagak sekali..sbb diorg adalah wakil dr junior persatuan pend islam so ustazah dan aku beri kepercayaan kpd mereka utk mencipta lagu nasyid itu pun ats desakan dan kehendak mereka sendiri...fuh!ms tu leganya aku rs ..sbb tugas aku cuma kene wat ujibakat dan pilih sape2 yg layak je utk menyertai group nasyid sekolah dlm ms 3 mggu sblm pertandingan...pergh!bila aku iklankan je ramai la yg dtg ujibakat...huh..zura,faezah dan mazhatul la antara juri dn sahabat yg bnyk membantu aku...dan akhirnya pemilihan tlh di buat dn vokalisnyer utk lagu pertama izura dn second song elmi maya..tu pun ada gak yg x puas ati saper lg kalo bukan junior kita si lela..beria2 dia suh aku pilih dia siap bodek aku..ops!sorry bukan jenis aku yg sng di bodek2..dh selesai keje aku cuma nk praktis je..asyik duk praktis first lagu je tp second lagu x juga kunjung tiba..jenuh aku duk tnya lela mana lagu yg di janjikan jawapannya tetap sama dlm proses..tggu punya tggu tggl semggu jer lg..aku dan yg lain dh risau..apa kes ngan lagu ni????tiba2 masa rehat urgent lak, ustazah pggl aku nk jumpa aku kat bilik guru..aku berdebar je sewaktu melangkah ke bilik guru..spt ada sst yg tidak enak je..mmg jangkaan ku benar lagu yg diharapkan x berjaya disiapkan oleh lela...akhirnya aku juga..ms tu aku rs mcm nk cekik2 je si lela ni...mulai saat itu mmg aku x percaya ngan keje org lain..kecuali ngan kwn2 yg aku benar2 boleh harap spt omar,harzemi,faezah,mazhatul,izura dan hanim....tp akhirnya berjaya juga kami walaupun dpt no 3 tp kira berbaloi la jugak keje last minit tu pun take over keje yg org x leh di harap lgsg!!!!

kalau aku nk citer semuanyer,mmg bnyk ,tu belum lg kisah nakal kita semua ponteng kelas,ponteng sekolah,dn mcm2 lg la..dan yg paling aku rs nk tergelak ms guru kelas aku pn.cheah nk isi sijil berenti sekolah aku..dia x tau nk tulis kat mana lagi sbb bnyk tul aktiviti dan jawatan aku sampai x muat tempat ..hahahahaha....semua kwn2 gelak kat aku..smpai ada yg kata "yus len kali utk sijil berenti ko kene ada ruang sebesar A4 baru cukup nk tulis semua jawatan dan aktiviti yg ko sandang" ..huh !ms tu br la aku perasan rupa2nyer keaktifan aku ni dh boleh mengalahkan menteri....balik tu tergerak hati aku la plak utk membelek2 segala sijil2 yg aku dpt ms majlis penyampaian hadiah ujung taun sekolah aku...br la aku sedar betapa bnyk sijil yg aku dpt sampai x cukup 1 folder fail kene la extra 1 lg..huhuhu.....dn sbb terlalu aktif la result spm aku x spt yg cikgu2 dan ustazah harapkan..tp still ok walaupun aku x dpt A1 dlm semua subjek tp agregat aku tetap bagus!!!huhuhuhu....

sbnrnya yg membuatkan aku leh terkenang semua ni sbb omar..best fren aku ms sekolah dn kami hampir2 la jatuh hati ms tu cuma x berkesempatan je berckp dan meluahkan..dan stlh 8 taun kami lost kontek beberapa mggu yg lps kami berhubung semula semuanya gara2 faridah..semuanya kerana wedding day faridah..sbb faridah aku dan omar dpt berhubung semula..dn bnyk yg kami kenangkan ms zmn2 sekolah aku dgn dia..hahahaha..cam kelakar je...tp sies tau aku mmg rindukan saat itu!!!!!!!!!!

p/s:kpd semua kwn2 sekolah aku kita jumpa nnt di wedding day faridah spt yg kita janjikan...then plan kite utk reunion harap2 berjln dgn lancar...4 omar aku tggu ko balik tis new year utk celebrate samakita date ek!!!!huhuhu..sies aku x sabar tggu ko balik ipoh hr rabu dpn lama siot aku x jumpa ko...8 thn sudah berlalu......redzuan lak bila ko nk bg listing kontek nombor kwn2 kita yg lain??????lama dh aku tggu ni!!!!!camner nk wat reunion kalu kontek diorg ko x bg kat aku????hehehehe.........faridah lak aku harap ko sabar ek nantikan saat manis raja sehari ko bakal tiba x lama je lg. moga ko bahagia ngan bard..geng yg lain bila nk gi tgk baby gurl rini?????hehehehe...

5 ulasan:

dina berkata...

yus... apa citer reunion... batch sis ada involve tak?

Mak Su berkata...

rindu zaman persekolahan :)

PutRiZ DaMia berkata...

sis dina:sory sis yg ni yus wat ngan best fren yus..x semua.utk yg semua batch akn dimaklumkan nnt!!!

maksu:hehehe..sies mmg rindu sesgt!!

rahmanraof berkata...

bestnye ada reunion, nk join leh hahahah..2hari lepas aku g ipoh ada wedding ofismate aku..aku makan nasi ayam kat satu kedai tu best gileeerrr!!!ko bungkuskan satu anto kat ofis aku ek..

Tuhfat al-Nafis11 berkata...

nii kes reunion dan jejak kasih jugak laa niii...