3.2.09

ini celita betut punya!talak tipu ooooo!

aloooo...
adussss...aku rs ting tong dh mggu ni dn juga sblm2nyer..tp paling ketara tis week la..
serabut rsnyer dlm pale aku ni..ye la mana nk di kejar dn wat ngan keje lg,study lg..adeiiii!
dr mggu sblm cny (chinese new year)aku dan bos2 aku dh plan nk set up opis before cny...tp x juga berkesempatan.aku dh risau ni...janji ngan staf awl bulan feb dh leh masuk keje tp opis x siap lg...apa kes ni???adoyai!fenin!fenin!
aku lak terkejar2 dr lumut-ipoh..ipoh -lumut lak..pas tu seri iskandar - ipoh...ipoh-seri iskandar lak...ini la kesannyer bila cina cuti raya semua keje jd lambat..maklum la semua tauke cina amik cuti raya semggu..dh tertangguh lak keje aku...pg aku ke lumut...tgh hari lik ipoh.ptg lak trus gi kelas....

ni aku nk citer psl hr ni nyer story...mmg la skrg ni aku ngah tensen sbb my lovely dh x bernyawa..dh le hp tu hadiah besday aku last year..waaaaaaa sedih ni...ngah tahan nangis dan tensen ni..pas tu hr ni lak aku dh janji ngan lawyer aku kat seri manjung nak jumpa utk sain agreement rumah...pas tu bos aku lak kata nk gi manjung...setel kan payment apa yg patut utk opis di sana...tp kene tggu en wan dulu..sbb duit cash kat en wan..so x pe kami tggu la en wan..dlm kul 11am br en wan masuk opis...dh setel sumer kul 12.30pm br aku dn en man gerak ke lumut...aku budget kalu gerak 12.30pm so kul 2pm sampai aku trus gi setel ngan lawyer aku pas tu trus setel kan pemasangan talipon opis..pas tu aku nk lik ipoh awl skit kalu leh nk sampai opis ipoh dlm kul 5.30pm so leh la aku mandi2,smyg ke dn siap2 di opis utk gi ke kelas kul 6.30pm...pas tu ada ke patut en man nk gi medan gopeng lak nk cash kan wit dan bank in ke akaun engineer dia kat taiping..aku bengang la..maunyer x bengang sbb jam dh kul 12.30pm waktu lunch...town dh jam..nk ke medan gopeng lg la jam...perjlnan ke lumut lak mkn ms dlm 1jam 1/2..kalu gerak kul 1.30pm kul berapa nk sampai mjg...cmner nk setel keje kat sana dan kul berapa lak nk lik ipoh..apa x tau ke aku ada kelas hr ni..berapa kali nk aku bgtau...huh sepanjang perjlnan mmg aku masam muka la....bukan pe kalu dh tau ada urusan nape pg td x setelkan dulu....ni yg bikin aku panassssssssssssss je ni...

but finally en man mengalah dia trus direct ke lumut x jd gi bank...mmg ngam kul 2pm sampai...setel ngan lawyer kul 3.30pm br abis....bnyk le plak yg aku kene sain...fuh lenguh tgn...dlm ati xder sape ke yg leh tlg sainkan utk aku..penat siot!!!

lps tu perut lapor lak..gi mkn mc'd ngan ja@rini adik angkat au merangkap kerani br aku dan en man yg akn menguruskan segala kerja perkeraniaan di opis lumut....mkn ..lepak2 gosip dan terkutuk le plak psl minah senget @ betina..(kasarnyer...)tp mmg patut pun sbb x ada ati perut punya org...janji lain wat lain..ckp x serupa bikin punyer org....malas la aku nk ckp apa lg gelaran dia mmg byk pun kami bg kat dia...dh la adik aku ja@rini keje ngan dia as PA(PERSONAL ASSISTANT)maksud aku kerani merangkap amik ank dia sekolah...tp bayar gaji x munasabah lgsg ..keje dh setaun tp bg gaji rm450..ada ke patut......heish!!!!nk kata xde masyuk ..ada bnyk projek yg masyuk....tp kedekut dn berkira abisssss.......

malas la aku nk citer dn ckp sakit ati je..dh la aku stop kat cni dulu....ati dh panas dan membara ni...nnt aku sambung lain la ...kasi kool dulu k...........chow!

1 ulasan:

Mak Su berkata...

mmg makan hati ler... tak per, tak per, biar cool dulu ek