14.10.08

Memoriku...

mmg bnyk kenangan aku ni sbnrnyer..maklum le dh 26 taun idup...

dulu ms aku kecik2..ms umur aku 5-6 taun aku igt2 luper le tp apa yg aku igt ms tu aku duk kat lata iskandar otw nk ke cameron highland..ms tu ramai gak ler mak bapak angkat aku yg berketurunan mat dan minah saleh ni..sbb ms tu parents aku bukak restoren yg kat tepi air terjun lata iskandar tu so ramai pelancong dr dlm dan luar negara yg dtg....dan masa tu gak aku igt aku ada kwn baik dan kawan gaduh aku yg bernama mukhlis x silap aku jiran aku dulu..aku pggl dia dgn panggilan khalis..maklum la ngah celat lg ms tu...mukhlis jd la khalis...skrg ni aku dh x tau apa citer psl khalis ni...last aku jumper dia ms tu umur kami 9 taun...dh malu2 kucing lak bila jumpa..tu le last itupun sbb parents aku sj dtg melawat kekwn lamer yg masih tggl dan menetap di lata iskandar tu...

then...ms aku sekolah rendah br nk masuk darjah 1 aku duk kat t.intan ms tu..ala area yg ada sawah padi tu..mmg best ms tu penuh ngan suasana kampung abis..kwn baik aku lak ms tu si zainuri,ann,dan jamal..hehehe aku sorang je budak pompuan..tp zaman tu mana kisah sgt bdk laki dan pompuan berkwn..x tau apa lg..x mcm bdk2 skrg br tadika dah tau mcm2..tu la pengaruh it dan media masa..ms tu diaorg la kwn sama2 nakal ngan aku dulu...kami suker panjat pokok rambutan yg sedang lebat buahnya,depa panjat aku yg kat bwh lak tolong kutip masuk dlm beg plastik..kdg2 pernah gak aku pun join skali panjat pokok...hehehe..(aku ni ala2 tomboy skit ms kecik)entah pokok saper kami rembat jer...huhu..pastu siap berkelah kat tepi sawah...best giler suasana ptg2 kat tepi sawah..pas tu siap mandi parit sama2..main terjun jer pas tu bila balik umah abis baju basah kuyup..tu lum mandi kat sawah...kalau mandi kat sawah habis baju penuh ngan lumpur..balik kena marah dan bebel ngan mama aku..huhuhu..tapi aku tetap degil tetap wat gak walau dh kena marah..kami mancing ikan sama2..main layang2 sama..curi buah pelam sama2..buah manggis..sumer kami rembat..tp org kampung aku sumernyer baik2..depa wat x kisah jer bila kami rembat buah2an depa..sbb depa mmg dah kenal dan tau psl kami...kalau x kami yg perabiskan saper lg yg nk perabiskannye..huhu..pergi sekolah dan balik sekolah sama2..tp yg best bila kat sekolah kami wat2 x kenal ,aku lak bile kat sekolah tau lak nk kawan ngan bebudak perempuan tp kesian bdk2 perempuan ms tu yg mana kwn ngan aku selalu kena buli ngan aku..wati,dayah,najah,chik,shila,,argh ramai la lg kalu nk tulih sumernyer x muat page blog aku ni nnt....tp bila balik sekolah bukan main lg kami berempat akrab sungguh..ni la alkisah empat org sahabat...yg suke merembat,membuat kacau dan wat bising kat kg..huhu..time posa lak kami berpakat dgn abg masing2..kami ni masing2 ada abg yg juga ms tu kebetulan abg2 kami satu sekolah dn berkwn baik...abg aku faizal,abg si zainuri lak aku lupa la nama dia,abg si ann si Najib.dan abg si jamal lak jamil.time posa kami pakat ngan abg masing2 utk berperang dgn meriam..mmg gamat masa tu berdentum2 bunyi meriam..tp org kg kami rileks jer masa tu mmg sporting..bg mereka ada meriam br meriah bulan posa dan raya...pg raya kami pun apa lg inilah waktunyer utk wat collection ..leh dikatakan semua umah kami pergi beraya xder yg x ketinggalan langsung....kutipan yg kami dpt mmg menggalakkan....huh..bila kenang balik ms zaman kanak2 dulu mmg best..ms tu thn 1989-1992....aku bersama dgn Zainuri..Ann dan Jamal...skrg aku pun dh x tau apa citer dgn diaorg sumer..apa yg aku tau jamal dah kawen..ann dan zainuri..????x tau ar kami dh lost kontek bila aku dn family aku pindah dr kg tu pd awl thn 1992...nnt aku sambung apa yg berlaku lak lepas aku dh pindah dr kg yg penuh memori tu..yg di kelilingi sawah padi..mmg best giler....ok aku chow dulu nk gi beli kfc utk bos aku lak...huhu..hr ni bos aku belanja kfc tp tapau jer mkn kat opis sbb boring giler ni tggl aku dan En.Wan jer ni..En.Man ngan En.Zul kat Kuala Kangsar x silap aku le..

7 ulasan:

Lady in RED berkata...

erm...ni dah mcam kisah putri kat tv3 tu dah gayanya,,,,huhuhuh
per2 pun,,,tahniah la sebab ingatan anda telah pulih..huhuh unutuk mengenang masa silam,,,tapi bleh tahan jugak nakalnya awk ni kan,,,wakakaka,,kalau la mike panjat pokok pakai kain kan,,mestikawan mike sumer pakat turun tak nak panjat kan,,,huhuh mesti ternganga depa sumer kat wbawah...huhuhuhu....
tapi memnag x dapat dinafikan la,,,zaman paling best ader la zaman kita kanak2,,,tak der sapa leh celen kita zaman tu, nak kena libas pun leh wat tak tau jer...huhu...
erm...TOMBOY ker? huhuh,,tapi kalau masa skrng ni,, dah semakin ayu dah kan...huhuhu...erm...agak2 kalau kita pi sana nanti leh la kita pakat panjat pokokrambutan sama2 erk...kalau nak mencabar lagi kita panjat la pokok petai,,,baru best...huhu

ps/ terigat zaman memanjat pokok petai yg lebih 100 kaki masa kecik dlu,,,tapi malangnyer,,,smpai separuh pokok pjer,,,pastu dah takut dah....hhuhuhuh

PutRiZ DaMia berkata...

aman310..mmg ingatan ni masih ok lg..ish2 tu yg ada ms x panjat pokok tu tolong kutip je buah kat bwh pokok..huhuhu..ala tp ms tu mmg x pernah pakai kain pun asyik pakai seluar je..mana leh join ngan kami ms tu kalu pakai kain..huhuhu..ish2..dh lama x panjat pokok ler skrg ni dh gayat le plak..br naik bangunan tgkt 2 pun dh x berani nk tgk bwh..ni plak nk panjat pokok..huhuhu..

p/s:la separuh jln je ke..mcm tu pun ada ati nk panjat pokok rambutan sama2 konon...hehehehe..

Lady in RED berkata...

em..ni mesti kes tak penah panjat pokok ptai ni...huhuh
untk pengetahuan putriz, pokok petai ni yg besar btg dia, 1 1/2 pemeluk tau,,, lurus jer...dah 40 kaki ke atas baru la ader cabangnyer tau...tu yg tak lepas teman tu...
tapi kalausetakat poko rambutan tu..sampai hujung dia dah lepas...cuma,,lepas satu peristiwa jatuh pokok rambutan tu jer ada sikit gayat la...huhuh...

PutRiZ DaMia berkata...

aman 310:eleh..tau ler...sj jer nk ngusik awk tu..

Lady in RED berkata...

HUHUHUHU,,,,

dina berkata...

nakal gak yus masa kecik2 dulu.... huhuhuu.. tengok muka ayu je

PutRiZ DaMia berkata...

kak dina:heheh..nkl ms kecik jer pas tu bila dh tua2 ni kurang la skit...tp kdg2 tu ada gak teract skit kenakalan yg mmg dh sebati dlm diri nih.. skrg ni bos2 yus selalu terkena ngan yus..nasib baik bos2 sumer sporting tu yg suka duk kacau je, x la boring asyik ngan keje je....tu la nmpk ayu tp keras hati..huhuhu...ayu ke?..terperasan lak ..