8.11.08

part 06

aku masih duk pikir apa yg patut aku wat dgn pian & the gang.dn kalau korang nk tau ms bulan posa ni gak la aku ngan Pian & the gang ada wat perjanjian dan kami trus jd kwn baik dan xder buli2 lg dh.....siang tu ms balik sekolah spontan je aku ckp kat pian & the gang kalau nk trus kwn ngan aku kena la belikan bunga api dan mercun utk aku ,Yanti,Intan dan Mamat..lepas tu mlm leh la kita main sama2..aku bosan gak rsnya bila mlm je lps berbuka xde aktiviti..biasa la bulan posa aktiviti mlm x meriah kalau x dihiasi dgn bunga api dan mercun ...waktu tu aku cuma ckp main2 jer..lgpun bapak aku mmg ada bg duit utk aku enjoy sikit2 la ngan kakak sedara aku ni si Yanti...tp x sangka lak aku diorg tetap belikan utk aku(safe duit aku)..korang bayangkan je la kalau dlm geng pian tu ada dlm 10 org ...sepuluh2 org tuh duk belikan kami mcm2 jenis bunga api dan mercun..xke bnyk jdnya tuh..pergh mmg leh wat stok sampai hr raya la....hehehehe...semuanya gara2 excited sgt nk kwn ngan aku dan harap2 dpt lepak ngan aku lepas waktu berbuka.....tapi........

bila tiba waktu mlm jer aku wat senyap dan diam kat dlm umah aku x kuar langsung..hahahaha..aku dgr bunyi diaorgnyer motor kat depan umah tp aku wat x tau jer..m.ndak dan p.ndak aku geleng kepala sambil tersenyum bila diorg tanya aku knp x kuar dn lepak main mercun dgn diorg ..aku jwb la saja nk kenakan diorg..biarkan diorg penat menggu nnt bila dh penat diorg xkan dtg lg...hahaha...jahat x aku..dh la pau diorg pastu sj lak nk main2kan diorg kan..tp saper suh nk sgt kwn ngan aku x reti2 bahasa yg aku x berapa suka tp diorg degil gak...

dua mggu aku x kuar mlm lama2 trus senyap..bila siang diorg tnya knp mlm x kuar ..aku jwb la xder mood..ngantuk ..lepas berbuka trus tido sbb terlalu kenyang...diorg akur bila aku jwb mcm tu..tp yg aku heran aku wat la mcm manapun diorg tetap nk kwn ngan aku gak..apa diorg ni xder perasaan ke..maksud aku rasa marah ke kat aku dgn apa yg aku dh wat kat diorg...huh heran aku!!!!agknya diorg dh penat menunggu mlm ke 15 puasa senyap dan sepi..aku keluar ikut pintu blkg..pelan2 aku mengendap ke laman rumah..mmg sah sunyi sepi xder sesiapa yg tggu aku..lepas tu apa lg aku isytihar la perintah berkurung tamat..fuh apa lg kami main la bunga api dan mercun..x sampai 10 minit main arghhhhh!tensennya aku Pian & the gang dtg..nk x nk kena la terima..main gak....tp nk tau x aku main2 gak tp kepala otak nih penuh ngan kejahatan..hahahaha..aku main mercun main baling jer kat Pian & the gang..biar meletup kena tgn ke apa ke aku peduli apa janji diorg blah dr kawasan umah m.ndak aku..tp aku pelik diorg leh ketawa dn suka lak bila aku baling jer mercun kat diorg sampai ada baju kwn diorg koyak gara2 bunga api dn mercun yg aku campak...tp diorg rileks jer..mamat yg kena tu pun leh suka aku wat mcm tu..heran aku!!!nk x nk kena la aku terima hakikat yg diorg semua ni mmg hantu!sbb x phm2 dn x reti2 bahasa..jenis degil tahap ultraman tiga!HAHAHAHA..

dlm masa yg sama..sejak mula posa aku ada dpt surat dr sorang budak br ni..nk kata dia geng pian entah la..bila aku tnya pian dia kata x berapa knl katanya budak br dr Ipoh..duk sini dgn bpk sedaranya..sbb br hbs spm jd dia lepak la sini...yg wat aku tensen psl mamat nih jiwang karat habis..nama dia Muhd Affendy..pggl fendi..hr2 bg aku surat nk knl ngan aku,nk kwn ngan aku,nk jdkan aku awek dia la,jeles la tgk aku ok jer ngan pian & the gang,,tp dia x tau betapa thrillnyer aku mendera pian & the gang...pastu surat tu plak siap letak bedak dan perfume berkoyan2..rs2nyer 10km pun leh bau wanginya surat tuh...pastu siap bg gambar la..ayt dlm surat tuh usah ckp la mmg jiwang2nyer..pastu hr2 bg surat suh aku balas lak surat dia..hr2 duk tggu aku dan ikut aku kemana sj aku pergi..lg teruk angau dan gangguan mamat fendi ni dr si Pian & the gang..akunyer bengang la dgn mamat nih satu hr tu aku balas la surat dia..(itupun slps dh berkoyan2 surat dr dia yg aku terima dn x pernah satu pun aku balas)aku gi kedai beli bedak cuticura sebotol besar,aku masukkan dlm kotak,balut kasi baik punya..pastu aku tulis surat lebih kurang mcm ni la ayt dia "nah,awk nk sgt sy balas kan surat awk,nah ini balasannya siap bg hadiah lg..tima kasih di atas surat2 awk..lain kali jgn membazir minyak wangi dan bedak kalau xnk bg je minyak wangi dan bedak yg awk sembur kat surat awk tu kat sy..abis citer leh sy pakai...hahaha"..ms tu kwn baik dia si joe jd posmen karat dia..fuh puas ati aku harap2 lepas ni dia x kacau aku lg dh bila aku dh perli dia mcm tuh...tp hampeh..mmg mamat fendi degil tahap gaban,ultraman taro dan apa lg tah!!!jenis yg x phm2...kali ni dia leh tggu aku hr2 kat depan sekolah...mmg dia x berputus asa....mula2 dulu dia x pernah tggu aku kat depan sekolah,tp agknya dia dh terlalu angau dan jeles bila tgk pian & the gang selalu duk tggu aku pergi dan balik sekolah dia pun sama wat gak mcm tu...tp dia follow dr jauh je la..aku tau dn nmpk dia..fanatik sggh mamat fendi nih...then ms ni la termeteri perjanjian aku dgn Pian & the gang..semuanya gara2 fendi...aku ngan Pian & the gang jd kwn baik....aku dpt idea nk kenakan si Fendi..nnt aku sambung apa yg aku dan Pian & the gang wat kat mamat fendi nih!!!

4 ulasan:

nini ruspawan berkata...

wah, dah lama x jenguk blog u, da makin banyak cerita terbaru. jenuh nak baca, hehehe... ok, aku sebutir pasir da update blog.. sori lama menyepi..

PutRiZ DaMia berkata...

nini:thanks bc blog i...k

armmean berkata...

ishk..ishk..ishkk...

PutRiZ DaMia berkata...

armmean:hehee..nape en armmean????..